BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 25, 2011

Ilham ku, Ilham mu akhirnya menyatu

Mazura Sulaiman
Ilham ku, ilham mu
bisa menyatu menjadi satu
satu yang menjadi penentu
dua jiwa
dua rindu
dua kalbu
bisakah menjadi pengubat rindu
untuk mereka-mereka
yang dilanda gelora cinta syahdu







Zaini Sh


Semakin jauh semakin rindu
mahu bersatu di alam rindu
biar ketemu kau dan aku
walau jauh beribu batu
kerana kasih tak tentu jemu

Berlagulah kasih dendangkan rindu
mahu kudengar mengubat sendu
terlalu lama mengunci dendam kalbu
menunggu di sini nanti kehadiranmu

Gee Ahmad
               


Bila bicara ..bicara rindu
rindu bersatu kau dan aku
menyinari kalbu tak pernah jemu



Menjauh kasih tidak mungkin terdaya


indah bicara damai terasa 


Kris Ng




akan ku tunggu
di malam salju
agar kau dan aku
menghilangkan rindu




ilham
kemana dikau pergi
lama sudah ku nanti
berjanji sehidup semati
namun aku ternanti-nanti
ilham
janji dikau engkar
buat teman ku hindar
ilham
aku dimarahi
aku disakiti
kerana kau dia menghilang tiada pengganti










Terima kasih teman...ilhamku, ilham mu, ilham kita...akhirnya menyatu.

3 comments:

Mazura Sulaiman said...

Zaini, Gee, Kris, Radi dan Haziq...ilham kalian memang hebat.

Zaini Sh said...

Salam..
Akhirnya dapat juga letakkan komen di sini..
Terima kasih atas kerajinan Maz membuat idea gabungan puisi-puisi para sahabat di bolg anda.
Semoga persahabatan ini terus terjalin dengan seribu keindahan

Amat hargai.

Mazura Sulaiman said...

Sama-sama.
yang pastinya tanpa ilham drp rakan2,ilham saya mungkin tidak seindah ilham kita bersama-sama