BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 4, 2010

Sajak Akhirnya, Aku Milik Si Ratu dan Akhirnya,Ratu Mu Ini Milik Mu Jua

Akhirnya, Aku Milik Si Ratu


(Oleh : Reza Mell)
Akhirnya Ratu mahu memandangku
dan dari lirik lirik rahsia lembut
pandangan mata Ratu
antara rindu dan cemburu 
aku karangkan
sebuah cinta jujur,
paling manis
laksana yang termanis
Cinta hijau yang menggoda leraikan
derita akar rasa
dan resah api hawa
Cinta manis jujur
untuk kamu
duhai - si Ratu aku.

Dari lembut basah merah resahnya bibirmu si Ratu
aku lorekkan sebulan purnama
kasih suci,
paling suci,
laksana yang terjernih
putih yang membongkarkan 
segala dengki dan iri
menandakan aku kini
selama apapun yang kekal
tulus dan kudus 
aku serahkan aku
pada sanubarinya si Ratu.

Mimpi ini Ratu
membawa duka gelisah sepi
tanpa aku
hanyut ke kaki
langit.

Akhirnya, Ratu Mu ini Milikmu Jua.


(Oleh : Mazura Sulaiman)
Mulanya
Kita cuma memandang dan membisu
Pandangan mata ku dan mata mu
telah menyatu dua jiwa tanpa sepatah bicara
Kita fahami erti lirik mata
Arjuna dan Ratunya
Itulah kita...
Kita berdua
Itukah namanya cinta
itukah namanya bahagia
Jika benar...
Sungguh indah rupanya
Dalam diam itu
kau dan aku tahu
kau milik ku
dan
aku milik mu

* Reza Mell merupakan antara sahabat FB saya yang aktif berkarya.  Terima kasih Reza kerana mengizinkan saya meletakkan sajak di atas dalam blog ini.  Sekali lagi, terima kasih daun keladi.

0 comments: